Minden szakembernek szüksége van a hatékonyságot megalapozó munkatérre. Akár otthonról, akár vállalati irodában végzi munkáját, a környezet minden apró részlete számít – a világítástól a tárolási lehetőségekig, de még a bútorok stílusáig is. Van azonban néhány kulcsfontosságú dolog, amikről egy sikeres iroda sosem mondhat le. Íme négy, amit fontos biztosítania egy produktívabb irodai környezet megteremtéséhez:
Megfelelő tárolási megoldások
Egy aktív irodában mindig rengeteg papírmunka akad. Bár ezek elengedhetetlenek az üzleti tevékenységhez, ha szanaszét hevernek, komoly stresszt okozhatnak. Egy rendetlen íróasztal nem csak a produktivitást veszélyezteti, de a már felgyülemlett stresszt vagy szorongást is felerősítheti.
Ezzel szemben a feladatokra sokkal könnyebb lesz fókuszálni, ha az épp nem használt iratokat el tudjuk pakolni szem elől. Sőt, maguk a dokumentumok megtalálása is gyorsabbá válik egy jól átgondolt tárolórendszerben.
A jó tárolás több puszta papírhalmoknál vagy egy túlzsúfolt irattartó szekrénynél. Beépített tárolási megoldások bevetésével optimalizálhatja a rendelkezésre álló teret, eltüntetheti a papírrengeteget, és egy letisztult, modern, a hatékonyságot támogató munkateret alakíthat ki.
Azzal sem árt foglalkozni, meddig szeretné megtartani iratanyagát, majd egy erre szakosodott, megbízható irattározó céget felkeresni. Ők biztonságos, klimatizált raktárakat üzemeltetnek, ahol adatai a lehető legjobb kezekben lesznek. Ha szükséges, ezeket később visszakérheti eredeti formátumban, vagy be is szkenneltetheti.
Ergonómikus bútorok
A legtöbbünk a munkanap jelentős részét az íróasztalánál tölti – főleg egy vállalati irodában, ahol kevesebb rugalmasságot élvezhet, mint azok, akik otthonról dolgoznak.
Testhelyzetünk szempontjából sajnos egyáltalán nem ideális órákat egyhuzamban ülve tölteni. Ezért is kell beruházni néhány minőségi, ergonomikus bútorra, amik enyhítik izmainkra és ízületeinkre nehezedő terhet.
Az ergonomikus székek úgy készülnek, hogy segítsenek testünk megtámasztásában, ezáltal megelőzik a sérüléseket és egész nap kényelmes munkavégzést tesznek lehetővé. Általában állítható az ülésük, támlájuk, kartámaszuk, ezáltal saját preferenciákhoz szabhatóak. Így elkerülheti a felesleges fájdalmakat, az ideges helyezkedést – ezzel hozzájárulva egy sokkal konstruktívabb munkakörnyezethez.
Hívásfogadásra alkalmas hely
A telefont hívások intézése elengedhetetlen része az irodai életnek. Gyakran a fontos ügyfélkommunikáció prioritást kap más irodai teendők felett.
Ezekre a megbeszélésekre szüksége lesz egy kényelmes, nyugodt zugot biztosítani, amit távol tarthat a nyüzsgő irodazajtól. Egy közös munkatérben erre külön, visszavonulásra alkalmas területeket kell kialakítani, míg otthoni iroda esetén elegendő lehet egy kijelölt hely, amit a családtagok általában nem használnak.
Érdemes gondoskodni egy megbízható telefonközpontról és kristálytiszta hangminőséget nyújtó készülékről, hogy ezek a hívások zökkenőmentesen tudjanak zajlani.
Okos választott dekoráció
Az iroda berendezésekor a kreativitás és a funkcionalitás közötti tökéletes egyensúly elérése javasolt. Olyan megjelenést válasszon, ami nem vonja el a figyelmet a munkától, viszont elég inspiráló lesz a mindennapokhoz.
Gondoljon modern, semleges színekben megvalósított kialakításokra – ezek letisztult, korszerű teret alkotnak. Ne feledje, egy esztétikus iroda nem csupán munkára buzdító, de az alkalmazottak motivációját, hatékonyságát is fokozza – valamint professzionális hátteret kínál ügyfelek, partnerek és más látogatók fogadására.
A jóllét mindennél fontosabb
Rengeteg időt töltünk az irodában – így kiemelten fontos gondoskodni róla, hogy szeressünk itt (és kollégáinkkal együtt) időzni. Mindegy, melyik fent említett ötletet választja, a fizikai és mentális jóllét legyen kiemelt szempont! Egészséges, boldog dolgozókból épül fel ugyanis a legeredményesebb, legtehetségesebb kollektíva.